אלאור, ר. (1992) משכילות ובורות: מעולמן של נשים חרדיות, עם עובד
הספר מתאר נשים חרדיות בישראל בשלהי שנות השמונים: נשים מודרניות ומשכילות המקיימות אורח חיים מסורתי קפדני. נשים החוות את הפרדוקס שבמצב זה ומוצאות לעצמן דרך
רותם, י. (1992) אחות רחוקה: עולמה של האשה החרדית בעיני מי שיצאה משם/ הוצאת סטימצקי
בספרה יהודית רותם מבקשת להסביר את עולמן הסגור של הנשים החרדיות מלידה ועד לזקנתן. בספר ראיונות רבים וידע אישי, יהודית רותם איננה שופטת את המרואיינות
פרידמן, מ. (1991) החברה החרדית: מקורות, מגמות ותהליכים, מכון ירושלים לחקר ישראל
פרידמן מנסה להסביר את הגידול המרשים במספרי התלמידים במוסדות החינוך החרדיים. החברה החרדית הצליחה להקים מערך סוציאליזציה כמעט סגור לגמרי שבמרכזה הישיבות הקטנות (גילאי 17-13),
בר יוסף, י. (1991) גפרורים שרופים/ ספריית מעריב
ירושלים של שנות השלושים והארבעים. מוטל, בנם בן-המצווה של ברוך וקריינדל, נתפס בקלקלתו כשהוא מבעיר גפרורים ומעשן בשבת-קודש. פרשת הגפרורים השרופים, שטלטלה וזעזעה את בני-משפחתו,
סגל, י. (1990) נעילה/ הוצאת כתר
הרומן נעילה מגולל את קורותיה של משפחה מבני היישוב הישן למן תחילת המאה ועד שנות השישים המוקדמות. במעגלים ההולכים ומצטמצמים מתמקד המחבר לבסוף בשני אחים,
מרדכי, ר. (1987) החוזר בכפירה/ הקיבוץ המאוחד
דן, גיבורו של הרומאן, תלמיד חדרים וישיבות, חי בעולם שכולו אמונה. ולפתע מוצא עצמו אכול ספקות, שחדרו אליו מבעד לחומה הסוגרת עליו מסביב. המחבר, אף
בר יוסף, י. (1985) אפיקורס בעל כורחו/ הוצאת כתר
אברך ירא – שמים עומד על פתחה של אפיקורסות. בשורה של חוויות רגשיות והגותיות והתנסויות מיניות הוא נסחף אל החילוניות ונתפס להיגיון האפיקורסי, למרבה תדהמתה